Cara nak upload gambar di Instagram melalui PC/Komputer - Sang Ilusi

Latest

Fools sharing

Lebih banyak kita kongsi,Lebih banyak kita dapat

Cara nak upload gambar di Instagram melalui PC/Komputer


Tutorial kali ini adalah tentang cara nak upload gambar di instagram melalui PC/Komputer . Tutorial ini khusus kepada orang yang bukan kaki Phone macam aku ni . Kenapa ehh nak kena guna cara ni untuk upload gambar kat insta ? Tak ade butang upload ke? Ye , tu dah sememangnya sebab pihak insta tak menyediakan butang upload di laman web rasmi dia. Aku pon baru lagi dalam insta sebab akaun banyak nak mampos tapi se'habuk tak pernah post xD haha dan aku ni jenis yang tak suka main phone so memang susah la nak upload gambar. Tapi lepas surfing internet , belek laman web sana sini tetibe terlintas dalam kepala otak nak cari trik untuk bypass upload kat laman web insta dan jumpa jugak ! . Dan akhirnya boleh la aku post kat akaun insta aku yang baru tu :D

Note: Sory dekat gambar tu ada kotak hitam , nak jaga privasi and identity :D

Untuk Google Chrome

1. Ok yang first ni buka dulu laman web instagram

2. Lepastu klik CTRL+SHIFT+I dan akan jadi macam ni


3. Klik di icon Telefon/Tablet macam gambar di bawah




4. Lepastu akan jadi macam ni .


Nampak kan perbezaan tampilan insta sekarang kan ? . Sekarang dah ada butang untuk upload gambar ok seterusnya follow langkah di bawah


5. Klik di butang upload gambar dan pilih gambar yang ingin di upload


6. Lepastu tekan Next



7. Tulis apa yang patot dan klik Publish


No comments:

Post a Comment